Komunikat Rady Nadzorczej i Zarządu z dnia 21 grudnia 2015 r.
Szanowni Państwo,
Rada Nadzorcza i Zarząd Śródmiejskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w upadłości likwidacyjnej informują o następujących zdarzeniach:
Postępowanie Upadłościowe – sygn. akt X GUp 169/15
W dniu 03 listopada 2015 r. Rada Wierzycieli podjęła uchwały zezwalające Syndykowi
na uznanie powództwa Rzecznika Praw Obywatelskich w sprawie o stwierdzenie nieważności uchwał Rady Nadzorczej podjętych w okresie pomiędzy 12 czerwca 2012 r.
a 10 czerwca 2014 r., podjętych w sprawie sprzedaży i obciążania majątku Spółdzielni. Postępowanie toczy się przed Sądem Okręgowym w Warszawie pod sygn. akt II C 369/15.
W dniu 2 grudnia 2015 r. Syndyk złożył Sędziemu – Komisarzowi SSR,
Ewie Królikowskiej–Saks sprawozdanie z działalności oraz rachunkowe za okres od
1 sierpnia do 31 października 2015 r. W sprawozdaniu m. in. podał, że jednym
z najistotniejszych postępowań administracyjnych, które prowadzi, jest podział nieruchomości położonej przy Al. Jana Pawła II nr 20 (opisanej w księdze wieczystej
nr WA4M/00441910/0). Jak wynika ze sprawozdania, cyt.: „Przygotowane zostały mapy do celów podziałowych a postępowanie znajduje się na końcowym etapie […]”.
Wierzyciele mogą zapoznać się ze sprawozdaniem Syndyka w Sądzie Rejonowym
dla m.st. Warszawy przy ul. Czerniakowskiej 100A, po wskazaniu sygnatury akt
X GUp 169/15.
Rada Nadzorcza zwróciła się do Sędziego – Komisarza z wnioskiem o zobowiązanie Syndyka do przekazania organom Spółdzielni informacji na temat działań podjętych
i planowanych w celu unieważnienia lub ubezskutecznienia czynności prawnych, które spowodowały zadłużenie Spółdzielni oraz o ustalenie reguł przekazywania informacji przez Syndyka na prośbę organów statutowych Spółdzielni.
Dotychczas Sąd nie rozpoznał zażalenia Zarządu na odmowę ustalenia kosztów
na zwołanie i przeprowadzenie Walnego Zgromadzenia.
Lustracja Spółdzielni
Lustracja Spółdzielni za okres od 1 stycznia 2010 r. do 14 grudnia 2014 r. wykazała szereg istotnych uchybień w zakresie m.in.:
- zwoływania i przebiegu obrad Walnego Zgromadzenia;
- podejmowania przez organy Spółdzielni uchwał w sprawach nienależących do ich kompetencji;
- braku uregulowania stanu terenowo – prawnego części gruntów we władaniu Spółdzielni;
- braku ujawnienia w księdze wieczystej budynku przy Al. Jana Pawła II nr 20;
- zawierania umów zbycia nieruchomości i najmu lokali użytkowych;
- rozliczenia adaptacji pomieszczeń ogólnego użytku zlokalizowanych na XVI piętrach budynków osiedla „Za Żelazną Bramą”, przebudowanych na lokale mieszkalne;
- remontu instalacji elektrycznej w budynku nr 9 przy ul. Grzybowskiej;
- zawierania umów zlecenia robót remontowych itd.
Z protokołu lustracji m.in. wynika, że:
- nakłady poniesione przez Spółdzielnię bez wiedzy i zgody Walnego Zgromadzenia na inwestycję przy Placu Mirowskim (garaż podziemny), wyniosły ogółem 6.157.924,85 zł. Zdaniem lustratora, cyt.: „Zasadnicze wątpliwości budzi sposób i źródła finansowania tego zadania.”;
- cena sprzedaży nieruchomości przy ul. Grzybowskiej 6/10A została zaniżona w stosunku do nakładów poniesionych przez Spółdzielnię na realizację inwestycji, których wartość kształtowała się na poziomie kwoty 28.808.882 zł, przy czym w specyfikacji poniesionych kosztów lustrator nie uwzględnił, cyt.: „wartości szacunkowej działki gruntu objętej zadaniem inwestycyjnym”.
W dniu 16 grudnia 2015 r. władze Spółdzielni otrzymały List polustracyjny Krajowej Rady Spółdzielczej zawierający 34 wnioski do realizacji, w tym wniosek o wdrożenie
17 niezrealizowanych wniosków wydanych w wyniku poprzedniej lustracji Spółdzielni
za okres 2007 – 2009.
Członkowie Spółdzielni mogą zapoznać się z Protokołami lustracji Spółdzielni
w siedzibie Spółdzielni przy Al. 3 Maja 12 w godz. 11ºº – 15ºº bądź otrzymać ich kopię,
po uiszczeniu opłaty. Informacji w tej sprawie udziela Dział Członkowsko – Mieszkaniowy
i Wyodrębnień (tel. 22 625 – 43 – 54).
Sprawy bieżące
Najbliższy dyżur Zarządu i Rady Nadzorczej został zaplanowany na 18 stycznia 2016 r.
Szanowni Państwo,
upływający rok 2015 był dla naszej Spółdzielni
rokiem wyjątkowo trudnym, obfitującym w znaczące wydarzenia.
To, jaki będzie nadchodzący rok, zależy także od Państwa.
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia
życzymy Państwu zdrowia, spokoju i radości
oraz szczęśliwego Nowego Roku 2016.
Małgorzata Boszko – Prezes Zarządu
Antoni Marcin Frontczak – Członek Zarządu
Zenon Piasecki – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Liliana Wojda–Talacha – Sekretarz Rady Nadzorczej